onsdag 10 april 2013

På halv stång...

På halv stång vajar min flagga idag. Provrörsbefruktningens fader, Robert Edwards, har avlidit enligt Sveriges Radios hemsida. Han blev 87 år. Hans forskning har legat till grund för miljontals barn världen över. Utan hans (och andras) forskning är det tveksamt om mina egna barn skulle ha funnits, eftersom de har kommit till genom metoder som även används vid provrörsbefruktning.

Annars - är jag fortsatt trött. Noah vaknade på fel sida i morse och har varit allmänt gnällig delar av dagen. Neo sov i alla fall något bättre natten till idag, även om dagen har varit VAKEN med stora bokstäver. Vi var nämligen på öppna förskolan på förmiddagen - vårt onsdagsnöje - och det var ALLDELES för spännande för att sova då! Jag har en vilodag - lite småtrött i rygg och axlar efter gårdagens träningspass och mycket bärande. För EFTER öppna förskolan ville Neo INTE ligga ensam under något gym, på någon filt eller i någon säng. Då skulle han vara nära. Hela tiden. PUST! Tvättat och vikt blöjor (vi kör med tygisar till Neo sedan några veckor tillbaka). Lagat mat.

Imorgon blir det träning igen och besök hos min far efter dagis eftersom mannen ska ut och slå klackarna i taket (hmmmm, snarare vända ölglasen upp och ner) efter jobbet och jag inte vet hur jag annars ska roa Noah...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar