tisdag 16 april 2013

Åla baklänges

Idag är jag HELT SLUT efter en halvdag med barnen. Noah saknar att vara i centrum för all uppmärksamhet nu när mannen är bortrest, och håller på att "testa" vad som fungerar för att få lite extra kramar och tid utan lillebror. Imorse var det pest att gå till dagis, och väl där hade han både ont i halsen och ville kräkas lite sådär i största allmänhet. Ledsen när jag lämnade, vilket inte händer så ofta. Under eftermiddagen har han känts lite klängigare än vanligt, och i kombination med att Neo alltid är sådan, är det svårt att räcka till som mamma. Känns lite som ett steg tillbaka. Nu sover i alla fall lillpys och storpys tittar på film. Tvättmaskinen snurrar (blöjtvätt, vi kör med tygisar) och snart är det läggdags. Så skönt det ska bli!

Neo har gjort några små nya framsteg idag. Förutom att han ständigt utvecklar sitt joller och lägger till nya ljudkombinationer har han nämligen börjat förflytta sig. Han har ännu inte lyckats vända sig från rygg till mage, däremot kan han numera åla baklänges om man lägger honom på mage. Tror egentligen inte att det var avsiktligt, men likförbannat låg han inte kvar där jag hade placerat honom, utan en halvmeter bort.

För egen del har jag pendlat mellan frisk och lite småkrasslig. Kroppen känns inte som vanligt. Jag är ovanligt trögtänkt och stressintolerant. Halsen gör inte ont men känns heller inte som vanligt. Har ändå tränat... Inte optimalt, men jag tänkte att antingen skrämmer jag igång immunförsvaret, eller så bryter förkylningen ut. Båda alternativen är bättre än att gå omkring och må smådåligt i tre veckor, vilket är det normala för mig. Det blev mitt kettlebellpass, men istället för att köra 5 block med 3-6 övningar i varje blockvis (x antal set av alla övningarna i samma block innan jag hoppade till nästa block), körde jag igenom alla blocken efter varandra, och började sedan om från början. På det sättet är det lättare att avbryta träningen om den hemmavarande pysen tröttnar på sin tränande mor. Gick bra. 45 min blev det. Har två tillåtna pass kvar denna vecka, så imorgon blir det vila och besök på öppna förskolan samt mitt jobb, om jag inte är sjuk, vill säga.

1 kommentar:

  1. Heja Noa! Här har det också gjorts en del fysiska framsteg, en stor dag för flertalet bebisar med andra ord! Kanske något som har med månen att göra? ;)

    Sv: Haha, det är ju så himla olika hur man känner inför förlossningar, graviditeter osv. Jag känner just nu att jag skulle kunna vara gravid och föda 100 barn, men jag vill inte ha så många små vildingar här hemma :D

    SvaraRadera