lördag 9 mars 2013

Tröttmössa på idag

Nu har vi installerat vår nya induktionsspis, och den verkar fungera! Morgondagens projekt blir att göra rent och köra igång ugnen, så att jag kan börja baka och rosta grönsaker igen. För övrigt var det inte en dag för sent vi bytte spis. Vår gamla var nämligen inte jordad, vilket upptäcktes när vi tog bort den. Vågar inte tänka på vad som KUNDE ha hänt om någonting hade gått snett med den.

Annars har jag haft en vilodag idag (bortsett från en promenad på kanske 4 km). Jag är trött i hela kroppen, hela själen. Känner mig slutkörd och i starkt behov av att tanka energi. Eller av att sova lite mer än 2½ timme i stöten. Energi - lite får jag av min minstings kvillrande gurglande skratt, en puss och en kram från min stora pojke, eller att se den syskonkärlek som redan finns mellan dem. Noah älskar verkligen sin lillebror, pussar, kramar och klappar honom, vill trösta när han är ledsen, även om han stundtals är lite avundsjuk, och Neo är i sin tur mycket intresserad av vad Noah gör och hur han beter sig. Idag var dessutom våra grannar/vänner här (på installations- och lekdejt samt fika med våfflor, veggogrädde, hjortronsylt och äppelmos), och det gav också en boost för själen. Ledigt från allt jobb idag och imorgon har jag bestämt. Sedan måste jag börja läsa på inför disputationen och bli klar med artiklarna.

Kanske träna imorgon, om jag har lust och det finns tid. Beskära äppelträd. Sovmorgon lär inte finnas på kartan, så jag ska försöka lägga mig tidigt ikväll. Förhoppningsvis får jag en natt då jag kan sova effektivt, något som brukar bli fallet om jag har haft några dåliga nätter. Även om jag inte får sova fler timmar, varken i sträck eller totalt, verkar det som att de timmar jag får gör mer nytta än annars om jag är tillräckligt trött. Jag hoppas på en sådan natt. Det vore så skönt att få vakna utsövd och pigg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar