måndag 11 mars 2013

...åsso lite feber på det...

Feber. Say no more. Någon gång under den sena gårdagskvällen bröt det ut, och sedan var jag däckad de närmsta 15 timmarna ungefär. Nu är jag lite piggare igen och febern har lagt sig, men magen är fortfarande knepig och jag har ännu inte lyckats få i mig någonting mer än en liter vatten och en halv kopp te (fördelat över dagen). Neo somnade just i mitt knä efter en skrik- och gnällsession (lite dåligt med bröstmjölk idag), så jag lär få vänta någon halvtimme till innan jag kommer åt att ta någonting (förmodligen kräm med sojamjölk och micrad pommes frites, det är min standardmat när jag är sjuk och det enda jag brukar få i mig bortsett från "7up").

Tack och lov kunde mannen stanna hemma och ta hand om Noah idag. Jag hade INTE fixat att vara ensam med båda barnen idag. Neo har fått vara hos mig, men att sysselsätta en hyperaktiv 3-åring när man har feber, nej, det är en omöjlighet. Mannen konstaterade lite bistert att han nog blev tröttare av att vara hemma med Noah än av att jobba. Jamen, tjena! Grattis till att ha kommit till den insikten!

På jobbfronten såklart ingen frid, och till råga på allt ringde de från mitt andra jobb och undrade om jag skulle vara tjänsteledig eller föräldraledig och i så fall i vilken omfattning under april (vilket inte gör någon skillnad eftersom det krävs intyg från försäkringskassan för att de ska betala ut "tillägg" till den vanliga föräldrapenningen när man är föräldraledig, och det sker förstås retroaktivt). Det har jag ingen aning om! Jag har fullt upp med att hålla näsan över vattenytan så att jag kan disputera på fredag i nästa vecka. I feberdimmorna har jag idag klarat av att färdigställa ett pressmeddelande samt konstatera att figurerna fortfarande krånglar, trots att scripten stämmer. Det ska bli SÅ SKÖNT när jag är klar med doktorerandet och bara kan vara ledig.

Men, feber idag betyder minst två-tre träningsfria dagar. Hoppas att jag är så pigg imorgon att jag klarar att ha båda barnen hemma under eftermiddagen... Det får bli målsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar