tisdag 12 mars 2013

...och så en omgång magsjuka...

Nej, nu är jag rejält trött på det här! Magsjuka, alternativt allergisk reaktion igår kväll. Under en kvart-tjugo minuter var jag HELT UTSLAGEN och låg på badrumsgolvet i framstupa sidoläge och trodde att jag skulle behöva ringa en ambulans. Mannen ringde sjukvårdsupplysningen och tog hand om Neo medan jag ömsom satt på toa, ömsom försökte sluta kallsvettas, få bukt med svimnings- och illamåendekänslorna, tänka bort kliandet i handflator och under fotsulorna. Fy f-n, säger jag bara! Symptomen stämmer inte överens med magsjuka heller, men jag kan inte riktigt förstå vad det skulle ha varit som utlöste en eventuell allergi. Kanske att kroppen redan var påverkad av en infektion, och därför överreagerade på någonting som jag normalt sett tål.

Lyckligtvis verkar jag må bättre idag, även om jag inte har vågat äta någonting än. Neo, som var väldigt vaken igår, sover som vanligt när jag sitter vid datorn i mitt knä, och visar inga tendenser till att vilja vakna heller. Nu blir det definitivt en lugn vecka och jag håller alla tummar och tår för att det inte var magsjuka så att resten av familjen klarar sig!

1 kommentar:

  1. Nämen hjälp, det blev verkligen allt på en gång hemma hos er :S Håller tummarna för snabb tillfriskning och återhämtning!

    Sv: Det verkar som att vi hittat den felande länken i Elsas (min) kost, nu när jag håller oss ifrån ägg och mjölk så har hon blivit som en helt annan bebis. Mycket nöjdare och gladare! Halleluja! :)

    SvaraRadera