söndag 17 mars 2013

Sova middag

Uff! Har just vaknat efter att oplanerat ha somnat tillsammans med Neo. Att jag är ur form är det minsta man kan säga, även om det i detta fall finns förmildrande omständigheter i form av dålig nattsömn. Ovanpå det är jag fortfarande täppt i näsan och har ont i halsen på morgnarna. Så det blir ingen träning idag heller:-(.

Däremot har jag och Neo varit ute på långpromenad runt fågelsjön, totalt sisådär 6-7 km, på förmiddagen. De andra grabbarna åt frukost och var ute och lekte i den lilla snö som fortfarande finns kvar. Känns inte som vi är en familj så ofta längre. Vi är två vuxna och två barn som bor under samma tak. Tidvis är jag ensam med barnen och när jag inte är det, vill den äldre bara vara med den andra vuxna parten, och den yngre får vara med mig. Sorgligt men sant. Det kanske är så här för många småbarnsfamiljer? Även om FB-statusar och twitters försöker få det att låta som att allt är tiptop och man har kul tillsammans jämt.

Igår var det 10 år sedan jag och mannen blev ett par. Firade i all stillhet med lite godare mat (igen) och efterrätt. Mannen fick pengar att skänka till välgörande ändamål av mig, han rensade köksavloppet på kvällen, vilket nog är att betrakta som present till mig. Typ. Sedan tittade vi på slutet av barnfilmen "Hotell Gyllene Knorren", som Noah och jag började titta på i torsdags, och gick och la oss tidigt. I mitt fall bara för att bli väckt en och en halv timme senare för nattens första amningssession. Som följdes av fler med 1-2 timmars mellanrum. Zzzzzzz.... Tror jag ska sova lite till... 

1 kommentar:

  1. Nu är vi äntligen i riktig fas som familj igen, även om vi gjort att tillsammans hela tiden så har det mest varit ett enda bollande av Elsa mellan oss. Nu är det kul igen att hitta på saker och sitta vid matbordet :)

    Sv: Ja, vi har fått höra att det är allergier som oftast växer bort, håller tummarna för att det blir så. Svårast tycker jag att det är att vara utan ost och creme fraiche, mina två måsten i köket i vanliga fall :)

    Helgen har varit väldigt bra, vi har varit riktigt effektiva och utnyttjat tiden med bara ett barn hemma till max!

    SvaraRadera