söndag 3 mars 2013

Trött vilodag

Fortfarande dödstrött. Jag somnade redan kl. 21 igår kväll, men vad hjälpte det, när Neo hade en orolig natt och vaknade med 1½ timmes mellanrum tills vi gick upp strax efter kl. 7. Noah har också sovit lite dåligt, och mannen har ont i ryggen. Stämningen är med andra ord inte på topp här hemma idag. Noah vill ha något att göra, men det mesta är kul i max 5 minuter, och eftersom det blev så mycket spelande på mannens telefon igår, vill mannen begränsa skärmtiden till ett minimum idag. För äldsta sonen, vill säga. Vi andra kopplar av framför datorn (med sovande Neo i knät) respektive 5-milen på skidor på TV.

En promenad har jag och Neo i alla fall tagit idag, till affären. Jag fick lite träning på hemvägen när jag bar Neo i sjal på bröstet och mat i ryggsäck på ryggen. Givetvis bar jag Neo TILL affären också, men han är inte så tung, 6 kg skulle jag tro nu. Det vi handlade vägde nog minst lika mycket, men som jag brukar säga till folk som ojar och vojar sig - vikten blir i alla fall jämnt fördelad när man har grejer både fram och bak. Vardagsmotion i ett nötskal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar