onsdag 27 februari 2013

Vårsol på näsan:-)

Sol, sol, sol! Äntligen känns det som våren är på väg, även om det såklart kommer att bli bakslag. Jag hoppas att jag ska kunna hitta några gula småsolar (d.v.s. tussilago) om knappt tre veckor, när jag ska disputera, för en av de arter jag har ägnat min forskning åt i fem år är nämligen denna söta lilla vårblomma. Med mindre söta stora blad som skuggar, stjäl näring och är i vägen om den växer på åkrar och i grönsaksland.

Eftersom helgen tillbringades inomhus vid datorn, såg jag till att ta igen det lite idag. Först blev det ett besök på öppna förskolan (2 km promenad), sedan fortsatte vi till min pappa, som bor inte långt därifrån. Noah fick lite lunch, Neo fick lite snutt och en ny blöja, och sedan fortsatte jag och Neo vårt promenerande för att träffa L och hennes lilla H, och gå ytterligare en promenad. Noah var mycket nöjd med att få leka med morfar istället. Framåt seneftermiddagen traskade vi hem. Nu är jag trött i fötterna och i axlarna efter att ha burit på Neo i bärsjal, en skön känsla, eftersom jag inte längre verkar få träningsvärk av den "vanliga" träning jag ägnar mig åt då och då. Typ varannan dag. Igår blev det kettlebells i 40 min, med ett antal avbrott för amning och bajssanering. Bra ursäkt för att få lite extra vila. Jag är fortfarande trött efter förkylningen och känner att jag blir flåsig snabbare än annars.

Vad som är skönt är att Neo börjar bli en lite nöjdare bebis nu. Han kan ligga långa stunder i sin korg eller under babygymmet och leka på egen hand, förutsatt att jag är inom synhåll. Det gör det i alla fall enklare att träna, eftersom han ser det delvis som underhållning. Igår skrattade han och pratade massor när jag la honom i sängen och gjorde magövningar bredvid eller "ovanför" honom. Och att bli upphissad i luften med ansiktet neråt var jätteroligt! Han växer så fort, min lillkille, och jag har "redan" fått lägga undan en hel del kläder. Framför allt har han långa ben! Noah växter alltid ur bodysarna först, med Neo är det tvärtom. Han kan fortfarande ha storlek 56-bodys (inte alla, men många) medan byxorna är för korta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar