tisdag 12 februari 2013

Det blir inte alltid som man har tänkt sig

I morse fick jag det där telefonsamtalet från förskolan som alla föräldrar hatar. "Hej, Noah mår inte så bra, han hostar och är ledsen och säger att han har ont i halsen, kan du komma och hämta honom?". Jag hade precis fått Neo att somna i babykorgen (utan att han fick somna i famnen först) och satt igång med lite träning. Det var bara att avbryta allt, byta om, sätta bebis i bärsjal och pallra sig iväg. Möttes av en ganska glad Noah som sa att han inte alls hade ont i halsen när jag frågade lite senare. Han var mest besviken över att vi inte skulle ta bussen till stan för att träffa två av mina gamla vänner som jag inte har sett på 15 år, och deras barn, för en egen liten "mammagruppsträff". För övrigt är min son en ganska smart unge, trots att han bara är 3 bast. Om han är lite ledsen utan uppenbar anledning och någon frågar rent ut om han har ont i halsen, är han inte dummare än att han svarar ja för att få lite extra uppmärksamhet...

Så, istället för en halvlugn förmiddag hemma med avhandlings- och disputationsplanering samt träning, blev det en dag med två halvtrötta barn och en heltrött mamma. Mina krafter tog lite slut under gårdagen, när mannen var hemma senare än planerat och jag fullständigt körde järnet för att hålla alla på humör, och sedan kunde jag inte sova för att jag var så stressad inför spikning och disputation.

Med Noah placerad framför TV:n och Neo i bärsjalen följt av i babykorgen en liten stund fick jag träna lite grann. Benövningar med barn i sjal, några styrkeövningar med kettlebell som redskap. 40 minuter allt som allt. Hade velat mer, men kroppen känns inte som vanligt. Jag orkar mindre och blir lättare illamående, så kanske är det trots allt någon förkylning på gång.

2 kommentarer:

  1. Men så trist... Åh, jag hade blivit så trött...tänk att man fått den ena sötnosen att sova precis, och ställt sig för att träna, och telefonen ringer om en sån sak, som ändå gör en rätt orolig, för att inse att när man kommer fram, så är det inte alls någon fara?! Gaaah.
    Jag hade blivit galen, även om jag vet att det finns värre saker att hetsa upp sig över, haha.

    Hoppas du får en god natts sömn inatt.
    Själv har jag inte kunnat komma till ro under nätterna, det känns som att något stressar mig...något undermedvetet isåfall, för jag vet inte vad det skulle vara. Annat än pengar och viktnedgång, haha.
    Tack för dina heja rop.
    De betyder mycket för mig.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. När man får allt att gå på räls och ens planer går i stöpet, det kan sänka humöret och stjäla energi från alla.Hoppas att idag varit bättre :)

    Sv: Hon ammar fortfarande, försöker få ordning på hur många gånger det ska vara, nu verkar det vara 22, 00-01, 04, 06. Men däremellan tar hon nu nappen istället för att snutta på mig, och sover i sin egen säng. Får plocka upp henne då och då när hon grymtar till, men jag lägger tillbaka henne när hon somnat. Väldigt stor skillnad mot hur det varit så nyligt som förra veckan..

    Har kunnat lägga ner henne i vagnen alla hennes vilor idag, succé! Det känns som att vi har flyt :)

    SvaraRadera