måndag 11 februari 2013

Benträningen blir också jobbigare med MBT-skor:-)

Trött dag! Bristen på sömn mer än tre-fyra timmar i sträck börjar kännas, inte minst psykiskt. Orken är sämre, och på eftermiddagarna håller jag på att somna. Neo är en ganska snäll bebis nattetid. Vanligtvis går vi och lägger oss kl. 22, direkt efter att han har ammat. Sedan sover vi båda som små grisar till kl. 01.30 eller 02.00, då det är dags för amning i 15-30 minuter. Därefter ser det lite olika ut. Har jag tur sover vi till 05.00, har jag otur till kl. 04.00, då det blir amning igen (och oftast blöjbyte). Sedan kan det bli ytterligare någon amningsstund framåt morgonen, men det varierar. Om jag inte blir väckt av Noah brukar jag vakna kl. 06.30, och Neo strax därefter och då går vi upp. Totalt får jag ju ganska mycket sovtid, men det tar på krafterna ändå.

Dagens "träning", som knappt är att räkna som träning i min värld, har bestått av promenad ca 4 km med Neo i sjal och Noah i vagn, tåhävningar och benböj med boll bakom ryggen (ensam med båda barnen från tidig morgon till alldeles nyss). På grund av min trasslande vänsterfot hade jag mina MBT-sandaler på mig under benböjen och upptäckte att även de blev mycket jobbigare i jämförelse med om jag gör dem iklädd stabila skor eller barfota. Kanske vore värt att köpa ett par sådana där träningsskor som ska öka instabiliteten? Jag har inte tyckt att jag har behövt det tidigare, men nu när jag tränar hemma och därmed inte behöver investera i något dyrt träningskort kanske det kan vara ett alternativ till att köpa tyngre vikter eller en skivstång (har ingen sådan nu). Eller ge mig det i disputationspresent. En dryg månad kvar - borde kanske bli lite nervös, men är mest upptagen av att fundera på om jag ska ha någon fest eller inte, när och var den i så fall ska äga rum, vilka som ska bjudas in och vad kalaset får kosta. Eller om jag ska ha något disputationsfika istället. Eller ingenting alls för att slippa besväret. På torsdag ska min avhandling lämnas in till tryck, och nu håller jag tummarna för att inget händer på artikelaccepterandefronten dessförinnan så att jag måste skriva om delar av eländet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar