fredag 22 februari 2013

Avhandling publicerad - check!

Tittar in här en snabbis... Min doktorsavhandling är publicerad nu och tryckpressarna snurrar för fullt. Skönt! En pusselbit mindre att hålla i huvudet. Och min handledare räddade mitt stressade sinne genom att erbjuda sig att ta den värsta av de två artiklarna att revidera. Så nu sitter jag "bara" med en massa statistik som jag försöker få koll på, med min andra handledares hjälp.

"Tack och lov" har jag blivit förkyld. Det är inte alltid man hurrar för att man är sjuk, men eftersom det ger mig en bra ursäkt att jobba istället för att träna, väljer jag att se det hela från den ljusa sidan. Förut hade jag blivit tokstressad av att inte kunna träna, men nu känns det faktiskt som jag kan vara klok nog att avstå. Vara rädd om mitt hjärta. Man SKA inte träna med en infektion i kroppen, och även om det mest är halsont utan feber, är det dumt att chansa.

Övrigt: Neo är lite mer självständig nu så jag fick lite egentid med Noah igår. Mysigt!

Ha en skön helg på er! Själv ska jag återgå till statistik- och artikelträsket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar