lördag 2 februari 2013

Att söva bebis på crosstrainer

Vaknade på ett ytterst jobbigt sätt någon gång i natt - av magknip. Måste ha ätit något olämpligt, för Neo var också orolig i magen och la en rejäl laddning i blöjan igår kväll. Dessutom har jag precis slutat äta järntabletter, och det brukar ge en mage i obalans i några veckor. Så, det var bara att gilla läget och ta ledigt från träning idag. En promenad blev det i alla fall, med Neo i sjal. Sedan var jag genomfrusen långt in på eftermiddagen och tinade inte upp förrän efter 10 min på CT:n för att få Neo att somna. CT:n fyller nämligen inte bara en funktion som träningsredskap, utan också som sömnpiller för kinkiga bebisar. Den är faktiskt KANON för det senare ändamålet! Jag sätter Neo i sjalen, ställer mig på CT:n, kör igång något av de 12 förprogrammerade passen och efter 3 min tystnar all gråt och barnet somnar.

Annars dreglar jag över kompisarnas bilder på FB just nu - träningskonventet Nike Blast pågår för fullt i Stockholm... Om förutsättningarna hade varit lite annorlunda skulle jag gärna ha varit där... Just för att få lite ny träningsinspiration. Jag saknar verkligen att instruera pass, det ger så otroligt mycket tillbaka. Ibland önskar jag att jag hade valt ett yrke inom träning och hälsa, även om det är rätt bra att ha det som intresse också. Kanske får jag möjlighet att instruera någon gång igen, när barnen är lite äldre, vid sidan av mitt ordinarie jobb. Om jag hittar en träningsanläggning där jag trivs och som vill anställa en lite äldre instruktör (haha). Eller så går jag en dyr PT-utbildning bara för att det är kul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar