tisdag 19 februari 2013

Alldeles för mycket att göra...

Nu kommer det att bli tyst här på bloggen ett tag. Jag disputerar om en månad = förberedelser av presentation, publikationer och administration av familj, avhandlingar och boende eftersom disputationen är i Uppsala och vi bor i Örebro. Och har ett provtryck att godkänna. Ovanpå det har jag just fått tillbaks två vetenskapliga artiklar, som måste revideras innan de kan komma i fråga för publicering. Eftersom grunden i all naturvetenskap är att kommunicera sina resultat genom publikationer, är det rätt viktigt att det fixas. Den ena artikeln ska jag köra om lite statistik på (tidsåtgång 3 dagar heltid om jag kan jobba i ett svep, men det kan jag inte), den andra måste i princip skrivas om (minst en veckas heltidsarbete om jag jobbar sammanhängande, annars tar det längre tid)... Jag jobbar bara 20% och har två barn att ta hand om på heltid, så tiden känns minst sagt knapp och jag hade behövt 40-timmarsdygn för att hinna med. Ovanpå det har jag en strulande telefon, en beställd induktionsspis för leverans och ett hushåll att ta hand om.

Träningen kommer jag inte att prioritera bort. Det mår jag inte bra av. Inte heller kan jag prioritera bort barnen. Och de få vänner jag har i den här stan vill jag verkligen träffa! Återstår att prioritera bort bloggandet och "nöjessurfandet" på internet och jobba järnet all den tid jag inte måste ta hand om mina små, förse dem med mat, hygien eller kärlek.

Hörs om ett tag! Ta hand om er så länge. I slutet av mars är jag ogräsdoktor och hemma på heltid. Och det ska bli HELT UNDERBART, även om det kommer att trilla in mindre pengar varje månad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar