söndag 24 februari 2013

På banan igen!

Nu gräver jag mig upp ur statistikträsket! Solen har lyst över staden idag, men jag har mest suttit inne med en sovande Neo i knät och ägnat mig åt statistiska analyser tills ögonen värker av timmar framför skärmen. Nu har jag skickat iväg hela klabbet till min statistiska handledare, så får han korrigera felaktigheter och snofsa till texten så att den blir begriplig för den som kan mer statistik än vad jag kan. Känner mig trött och sliten, men det är skönt att ha lejonparten av den första artikeln reviderad. En kvar! Men den lovade min huvudhandledare att hon skulle titta på när tid erbjöds, så att jag kunde ägna mig åt annat.

Helgen har annars varit lugn för min del eftersom mannen har tagit hand om Noah större delen av tiden. Att bara ha huvudansvaret för ETT barn är rena rama semestern! Mannen tyckte nog tvärtom, för igår när vi hade varit på Biltema och köpt cykelhjälm till Noah, på Maxi tillsammans med två miljoner andra för att handla och sedan lunchade på Max (Neo bajsade förstås mängder, alltid när vi är någon annanstans än hemma:-/) och promenerade hem, konstaterade han att det projektet var en rejäl pärs. Va! Nä, det var väl ingen fara, tyckte jag, nu var vi ju en vuxen per barn!

Förkylningen är lite bättre nu så jag tränade lite lätt med Neo i sjal i morse. Mest ben. Känns att jag inte är i form, dock, men med tanke på att jag bär barn i sjal 3-6 timmar om dagen, behöver jag lite mer rörelse än bara promenader för att kroppen inte ska rosta igen helt. Egentligen hade jag nog mått bäst av ett yogapass, men det låter sig svårligen genomföras med barn i sjal. Min fossing mår inte bra än heller, vilket är jättefrustrerande. Jag har förmodligen någon låsning eller något tjall med en sena på undersidan av vänsterfoten, vilket ger smärta när jag går.

Imorgon är det en ny vecka. Imorgon kommer vår nya spis (som dock inte kommer att installeras förrän vår granne, tillika kompis, har tid)! Och imorgon är det en ny dag med två småttingar och en mamma som ska försöka göra båda nöjda. Kan bli en intressant vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar