fredag 1 februari 2013

Humörsvängningar

Deppig nu, fast under dagen har jag varit lite gladare. Ett onödigt tjafs med mannen, ett av många, som gör mig låg och nere. Vi missförstår varandra hela tiden och det känns inte som han tycker att jag gör tillräckligt. Att han får dra hela lasset och att jag borde hinna, orka och ta tag i mer när jag är hemma. Jättejobbigt är det! Jag har alltid blivit väldigt illa berörd av konflikter, stora som små, och just nu är minsta lilla missnöje från hans sida nog för att välta ner mig i en liten grop. Mycket beror säkert på trötthet. Neo sover dåligt, sparkar och viftar och gnyr och gråter i sömnen. Man kan tycka att en lösning skulle vara att han får sova i en egen säng, men det resulterar bara i ingen sömn alls. Han vaknar efter fem minuter och skriker i högan sky tills han blir upplockad. Är i stort behov av närhet. Precis som Noah var. Men det är svårt att få till någon egentid.

Idag gjorde jag ett litet försök till att få träna lite på min CT. Första 10 min satt Neo i sjalen och var ganska nöjd. Nästa 10 min låg han på en madrass och var mindre nöjd. Sista 3 min låg han på samma ställe och var sjukt missnöjd. Det blev med andra ord inte någon träning att tala om, med mina mått mätt. Samtidigt är 23 min CT mer än ingen träning alls. Måste lära mig att vila. Att känna att jag duger även om jag inte tränar flera pass i veckan. Det är så svårt det där med en bra balans. Jag mår ju BRA av att träna, men ger man mig lillfingernageln, vill jag ha hela handen. Och det kan jag inte få när jag har två små barn att ta hand om.

Dagen i övrigt - BVC-besök med Neo, som växer som han ska och följer sina kurvor jättefint. Därför behöver vi inte komma förrän det är dags för första vaccinationen, om fem veckor... Egentligen fyra veckor, men eftersom jag ska spika (d.v.s. det är då den offentliggörs) min avhandling i Uppsala då, tog vi det en vecka senare, och så får jag ringa om jag behöver komma tidigare än så. Usch, jag ser INTE fram emot vaccinationen! När Noah fick sin första grät jag mer än han. Lär inte bli bättre denna gång, även om jag VET att det är för att alternativet, d.v.s. att Neo drabbas av någon av de sex sjukdomar han ska vaccineras mot, är värre än själva sticket och biverkningarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar