torsdag 31 januari 2013

Uppdelat kettlepass går tydligen också bra

Det blev lite träning igår kväll. Helt otippat fick jag Neo att sova i 20 minuter i babykorgen efter att Noah hade gått och lagt sig, och då passade jag på. Ner i källaren, fram med kettlebellen, uppvärmningscirkel; benböj - biceps/triceps - marklyft på ett ben (diagonalt) - drag mot hakan; armhävning med ena handen på kettlebellen - enarmsrodd - utfallssteg - marklyft på ett ben (parallellt) - sidböjningar. 10 reps av varje övning, 3 varv på varje cirkel. Blev avbruten mitt i den sista cirkeln när Neo vaknade.

När Noah var på förskolan idag var därför planen att fortsätta med passet, men det förutsatte förstås att Neo var någon annanstans än i sjalen. Neo hade däremot andra planer. Han sov visserligen en liiiiten stund i korgen, men inte mer än 10 min. Sedan låg han och tittade på mig när jag försökte kettla. Det var OK så länge jag stod upp, men burpees gillade han INTE. Då förlorade han mig nämligen i sikte när jag gjorde armhävningsdelen. Efter ett tag gav jag upp, satte en ilsken och övertrött bebis i sjal och gjorde lite "sjalövningar" med fokus på benen. Så - dagens pass såg ut så här:
  1. Uppvärmningscirkel med kettlebellen (4 övningar som jag alltid gör som uppvärmning: kettla runt kroppen, svingar, enhandssving, åttor runt benen)
  2. Fortsatte på cirkel 3 från igår och gjorde klart den
  3. Halv frivändning (bara från golv till axelhöjd) med en hand i taget (5 st) - frivändning (5 st) - sumobenböj - burpee - vader
  4. Med barn i sjal: Upp och ner på stol - utfallssteg vartannat ben - höftövningen jag inte kan beskriva - insida lår - magövning "båten med vridning" - magövning "båten" (navasana)
  5. Med barn i sjal: De gamla vanliga övningarna för vaderna
Kan efter detta konstatera att det inte vore helt fel med en lättare kettlebell eftersom jag är för klen för 12 kg när det gäller halva frivändningar med en hand, enhands-high-pull m.m. Har tappat en hel del styrka sedan mina glansdagar innan jag blev gravid... Kan även konstatera att jag kommer att ha träningsvärk i vissa delar av kroppen imorgon, framför allt i axlar, armar och rygg. Redan i morse kände jag av att jag hade kettlat igår kväll... Härligt!

Får se om någon träning hinns med imorgon - BVC-besök och dagislämning-hämtning står för övrigt på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar