torsdag 9 maj 2013

Yes!

Då var vi av med vår utegrill/trädgårdsgrill. Ett stort tungt åbäke som mest stod ivägen för gräsklipparen och som vi funderade på att bygga om till fågelholk istället. Typ. För grillar gör vi ytterst sällan (blir inte samma grej när man är vegan). Förra helgen fick jag ett ryck och la ut en annons på Blocket, och idag kom det några som ville köpa den och faktiskt ta med sig eländet direkt. Mannen och grannen fick bära medan jag tog hand om barnen (inklusive grannens dotter) och det var två mycket trötta karlar som kom in när det var klart. Skönt att ha försäljningen avklarad, för jag gillar verkligen inte att agera säljare. Jag är alldeles för snäll för det, enligt min (säljutbildade) man.

Annars tuffar dagarna på här. Neos eksem är värre igen, två dagar efter att jag övergav tråkdieten, och mina misstankar riktas mot sesampasta (tahini), dadlar eller majskakor, som jag åt igår men inte i förrgår, när eksemet såg OK ut. Jag blir så frustrerad och så arg på mig själv för att jag inte klarar av att låta bli att äta sådant som kan ge mer utslag! Samtidigt inser jag att jag MÅSTE äta, och ge efter för det jag är sugen på, för att inte trilla ner i ätstörningsträsket igen. Som Em sa, "att just du fick ett barn med födoämnesutlöst eksem kanske inte var så bra". Sluta amma är inget alternativ för mig, så just nu balanserar jag på en mycket svajjig lina. Utesluta de livsmedel som är värst för Neos eksem, men utan att bli sjuk själv på kuppen. Mitt självförtroende får sig en rejäl knäck varje gång jag "äter fel" (ur eksemsynpunkt), vilket påverkar hur jag mår psykiskt. Jag blir labil, ledsen och rädd för att ingen ska tycka om mig...

Igår gick jag vidare till nivå 2 i mammamage-programmet. Lite tyngre övningar, och som vanligt är jag osäker på om jag gör rätt. Vad jag däremot insåg var att det inte var några problem att klara av första testet. Jag börjar tröttna lite på mitt "vanliga" träningsprogram också, efter 3 veckor (tränade imorse), så det är väl dags att fundera ut ett nytt. Som fungerar med barn i sjal. 15-20 min är maxtiden att träna utan bebis nära för tillfället, och jag vill helst ha lite längre pass än så.

1 kommentar:

  1. Huga, att det inte ska funka med kosten..hur länge har du tänkt amma? Eller kör ni på så länge som det går? Tänkte att det kanske är lättare med din extremt restriktiva kost om det finns ett "mål" :)

    Sv: Jag är så mycket svagare i överkroppen än i nederdelen, så jag tror att kroppen skulle vara glad åt mer överkropp..Men det är ju roligare med ben :)

    Kram!

    SvaraRadera