lördag 4 maj 2013

Tungt

Idag var kroppen helt ur form när jag skulle träna. Det kändes tungt och jag var inte alls motiverad. Bet ihop och kämpade på, och var nöjd när passet var avklarat. För det mesta är jag taggad när det är träningsdags, men som sagt, idag ville det sig inte. Noah har dessutom haft en sådan där känslosam dag med många ilskna utbrott och mycket skrik och gråt, varvat med soliga stunder av lek och skratt. Han och grannens jämnåriga tjej försvann t.ex. och var borta i en hel timme (i vårt hus) när vi satt i uterummet och fikade. Det har inte hänt förut. Jag har tagit hand om en ganska kinkig Neo så gott det nu har gått. Mycket bärande idag också.

Annars är det hans eksem som upptar mycket av mina tankar. Jag är inne på dag två av dieten, och det är INTE lätt att komma på vad jag ska äta. Dessutom smakar maten inte särskilt mycket, eftersom nästan alla kryddor (utom salt, gräslök, salladslök, koriander och persilja) inte är tillåtna på grund av höga halter av salicylater. Jag är så nojjig. Vill inte göra fel och därmed förstöra allting.SUCK!

Jag är så TRÖTT på att tänka, trött på alla krav, trött på att orka vara den som planerar, har koll på läget och fixar med allt löpande! I synnerhet när båda barnen är kinkiga, mannen har ont i halsen och jag själv inte får sova (och äta) tillräckligt. Håller på att bryta ihop just ikväll, känns det som. Säkert blir det bättre imorgon, men just nu vill jag bara göra som Noah: ställa mig och skrika för att allt är så jobbigt. Neo gnäller, gnyr och kliar sig, och är bara lugn om jag är i ständig rörelse... Jag vill ha en time-out! Kan man få det som mamma, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar