lördag 11 maj 2013

Migrän... och nygammalt träningspass

Igår blev det ingenting skrivet. Jag hade migrän hela kvällen och gick och la mig tidigt tillsammans med Neo redan kl. 20. Idag har jag mått illa fram till alldeles nyss, precis som jag brukar göra efter en migränattack. Jobbigt - lite gravid-flashback.

Att gå upp i morse var ingen höjdare. Jag hade helst velat tillbringa dagen i sängen med täcket långt uppdraget över huvudet, men det gick inte Neo med på. Han var inte på humör alls, och har varit väldigt klängig hela dagen. Så, för att få bukt med illamåendet och få honom nöjd körde jag ett litet träningspass. Men mitt vanliga, som inleds med 15 min kettlebells, var inte att tänka på. Istället körde jag en kombination av mitt gamla bärsjalspass och mitt vanliga pass. Helt OK, kändes det, och som sagt, jag slapp må illa i den dryga timme jag höll på att träna (Neo somnade som vanligt, att träna med honom i sjalen är bästa sättet att söva den lille klängapan).

Mitt nygamla pass såg ut enligt följande (3 varv av respektive cirkel):
  1. Uppsteg på stol, ett ben i taget (12 reps) - Stillastående utfallssteg med bakre benet på stol, ett ben i taget (12 reps) - Stillastående utfallssteg från golvet, ett ben i taget (12 reps)
  2. Benböj med boll bakom ryggen på 4 olika sätt (benen axelbrett med tårna framåt/utåt, benen bredare än axelbrett med tårna framåt/utåt) (20 reps)
  3. Variant av bäckenlyft fast sittande på golvet med benen på en pall (20 reps) - Variant av bäckenlyft fast sittande på rumpan på golvet, ett ben i taget med foten på golvet (20 reps) - "vick-på-rumpan"-övning för utsidan av låren (12 reps) - "Kalinka" (12 reps) - "Omvänd finne med vikt" (12 reps)
  4. Vadpress 5 varianter (benen axelbrett tårna framåt/utåt, benen bredare än axelbrett med tårna framåt/utåt, ett ben i taget) (20 reps)
  5. "Ståsittande rodd med gummislang" (12 reps) - "Shoulder runs"
  6. TRX: squat-row -biceps - squat-flies - triceps (12 reps av varje)
  7. TRX med fötterna i TRX-banden: baksida lår - hip adduction - bäckenlyft - baksida lår igen på ett annat sätt (12 reps av varje)
  8. Pik-plankan som jag beskrev här (12 reps) - upphängd sidoplanka 20 sek
Annars har helgen så här långt bestått av bråk med mannen, matlagning och goda vänner på besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar