onsdag 15 maj 2013

Nyknakad

Händelserik dag! Den har bland annat bjudit på:
  • Växlande väderlek, vilket var lite nervöst med tanke på att grannens tak (och så småningom även vårt) ska läggas om och de rev delar av det gamla taket idag - och regn är det minsta man önskar sig då,
  • Samtal med snickarna inför ovanstående, en del saker att reda ut,
  • Besök på öppna förskolan, där det var mycket folk och ganska stökigt idag, så vi gick lite tidigare än vanligt,
  • Besök hos min far, där jag så småningom lämnade barnen i en timme medan jag
  • lånade min fars rangliga skrammelcykel och på egen hand cyklade in till stan för ett besök hos naprapaten (första cykelturen sedan jag cyklade från jobbet dagen innan Neo föddes),
  • Fick ryggen och nacken knakad och masserad, så nu känner jag mig inte så ihoptryckt längre. Däremot känns hela kroppen sned, men det brukar den göra någon dag efter att naprapaten rättat till alla felställningar. Naprapaten tyckte för övrigt att min rygg kändes bra med tanke på hur mycket jag bär - och att jag var lite väl tunn (gick upp 8 kg när jag väntade Neo, har gått ner 12),
  • Cyklade hem till min far och två glada söner. Barnpassningen hade gått utmärkt, inneburit en bajsblöja, men annars idel solsken. Neo blev för övrigt alldeles sprattlig när han fick syn på mig och det var ingen tvekan om att jag var lite efterlängtad <3.
  • Neo har testat en barnstol för första gången, lite uppallrad av kuddar. Gick finemang.
  • Neo har sparkat boll vilket han var mycket bra på med tanke på att han inte ens kan stå själv. Men när bollen kom lyfte han sin lilla högerfot och klippte till den, om och om igen.
Nu är vi hemma igen och jag är lite småtrött. Neos dygnsrytm är helt ur spel, eftersom han just vaknade från en tretimmarstupplur lagom till den normala läggningstiden. Under dagen har han bara sovit 2 x 30 + 10 min... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar