lördag 18 maj 2013

Dagen i korthet

Tropiskt klimat idag! Så fuktigt! Och jag tål inte värmen särskilt bra, utan blir tröttare än vanligt. Igår kväll åt jag alldeles för många rostade kikärter och har haft ont i magen stora delar av dagen. Får skylla mig själv. Mannen har haft ont i ryggen igen, och Noah har varit som ett plåster på honom. Neo som ett plåster på mig.

However, ett träningspass har det blivit, det vanliga med Neo i sjal efter kettlebellsuppvärmning. Sedan en promenad med båda barnen till affären, lite grävning i trädgården, dammsugning av källarvåningen (45 min), blöjtvätt, matlagning, ett antal byten av bajsblöjor, badning av lillpys, bad av Noah utomhus... Min mammamagträning går hyfsat och jag är på nivå 3 sedan idag. Lagom tills jag lärt mig nivå 2. Nu är det svårt igen, men det blir nog bättre när jag har tränat några pass.

Nu ska vi INTE titta på melodifestivaleländet, utan ägna oss åt någonting annat. Som att planera vad vi ska ha för växter i vår nygrävda 9 m långa rabatt och i vårt nyanlagda trädgårdsland. Nästa vecka kommer svärföräldrarna med en hemmabyggd pallkrage, så då får vi ytterligar odlingsyta. Lutar åt morötter och rödbetor i den, bönor och ärter i trädgårdslandet, hallon och gojibär i rabatten. Samt någon kaprifol på framsidan av huset.

Psykiskt - lite kämpigt, måste skärpa min mathållning som har spårat ur helt. SUCK. Motivationen kunde vara bättre men jag jobbar på att få upp den.

2 kommentarer:

  1. Styrkekramar! Tror du att det skulle kännas bättre om du pratade med någon utomstående när det gäller maten?

    Roligt med trädgårdsplanering, önskar att jag orkade ta tag i /prioriterar att få ordning på vår lilla gård, men jag är himla ointresserad och vill helst ha grödorna men inte växterna ;)

    Sv: Resan har varit toppen! Så skönt med en time-out från vardagen och få rå om varandra alla fyra. Det behövde vi!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Har du bytt namn, förresten? Läste om er resa - måste ha varit härligt att komma bort ett tag.

      Jag HAR en utomstående att prata om maten med:-). Och det är hon som får mig att skärpa mig, för själv skulle jag gärna fortsätta som jag har det. Bekväm av mig, eller snarare orkar jag inte riktigt möta mina demoner. Är lite sliten av alla nätter utan sammanhängande sömn.
      Kramis

      Radera