söndag 5 maj 2013

Förkylda igen (för ovanlighetens skull)

Dags för en förkylningsomgång till. SUCK med stora bokstäver. Mannen har legat däckad halva dagen, Neo har varit kinkigare än kinkigast (fast är just nu väldigt nöjd där han ligger på en filt på golvet och tittar på TV- han har vridit sig från rygg till sidan för att se bättre vilket tyder på att han snart kommer att kunna vända sig från rygg till mage) och Noahs näsa rinner värre än den värsta vårflod. Själv har jag lite känningar av min hals och mitt huvud. Och har avbokat tiden hos naprapaten imorgon. Jag vill inte utsätta min pappa för ännu en förkylning när han knappt har tillfrisknat från den förra. Och inte lämna honom med en skrikande Neo bara för att jag behöver knaka ut min nacke. Har jag stått ut så här länge kan jag nog stå ut ett tag till.

Annars - inte mycket gjort idag. Tvättat, burit barn, grävt lite i trädgården, bakat kikärtskex och promenerat. Lagat mat. Nojjat över min tråkiga diet. Håller på att ge upp, är rädd att jag tappar för mycket i vikt om jag följer den eftersom jag inte vet vad jag ska äta och därför låter bli att göra det av och till. Min lösning på problemet, vilket inte är så bra i längden. Dessutom undrar jag om det verkligen har någon effekt på Neos prickar. Igår kliade han sig mer än vanligt. Idag har han varit supergnällig. Och hans eksemprickar har blivit större igen. Det brukar de bli när han är sjuk. Tar en dag i taget, försöker kämpa på i någon dag eller två till. Sedan får jag se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar