onsdag 29 maj 2013

Myspysar

Träningsvärk idag, och trött som jag vet inte vad. Gårdagen var intensiv, med uppstigning kl. 5 (!), dagislämning, träning, promenad, dagishämtning, proviantinköp inför kvällen, uppvaktande av min mormor/barnens gammelmormor som fyllde 85 år (hon är fortfarande pigg och aktiv, men hör lite sämre även om hon inte vill inse det själv), eftermiddag och kväll hos mina föräldrar och nattning där av två trötta barn vid 19-tiden. Även om det bara är 2 km till mina föräldrar, var det väldigt skönt att övernatta där istället för att gå hem, och i synnerhet Noah var jättepeppad för att sova borta. Huvudanledningen till övernattningen var egentligen att jag skulle ha varit på kurs på eftermiddagen-kvällen, men eftersom jag fick huvudvärk som hotade att utveckla sig till migrän, struntade jag i det. Rätt beslut, för tack vare vilan slapp jag migränattacken.

Neo har varit en liten solstråle de två senaste dagarna. Nästan nöjd hela tiden, och till och med tidvis när han har legat i korg eller på filt! Han tycker att det är helt OK att vara hos morfar eller mormor, utom när han vill amma eller om han är lite trött. Men det är tydligt att det är jag som är favoriten. Jag får så härliga leenden när han sitter hos någon annan och tittar på mig, han skrattar, sträcker sig, visar med hela kroppen att han och jag hör ihop. Och det är så underbart! Jag behöver det verkligen, eftersom Noah bara pratar om hur mycket han saknar sin pappa (som kommer hem om en halvtimme från 3-dagarskurs i Stockholm) och om hur dum jag är... Fast ibland vill även han vara nära och kramas, och nattningen har faktiskt gått alldeles lysande de två senaste dagarna. Inget skrik och ingen gråt. Jätteskönt!

Träningsvärk, ja. Det är inte ofta jag får det, men nu har jag så smått börjat byta ut delar av mitt "standardträningspass". Igår gjorde jag t.ex. benböjsrodd (som jag beskrev i förra inlägget) stående på ett ben istället, och det känns rejält i rumpan. Förra veckan la jag till vadpress/tåhävningar, och imorgon tänkte jag byta ut utfallsstegsvarianten mot en annan variant. Om jag hinner. Vi ska nämligen till doktorn, Neo och jag. Påbörja allergiutredning - ÄNTLIGEN! Just nu är hans eksem riktigt fint, dock. Vet inte riktigt om det beror på att jag har undvikit sura mangofrukter (jag åt visserligen en igår, men den var ganska vattnig och söt) eller att jag inte har ätit någon tahini på några dagar (däremot jättemycket solrosfrön). Eller om det bara är vädret som gör det. Hoppas få några svar imorgon.

1 kommentar:

  1. Santosha, tack för du följer min blogg!! Du skriver bra stöttande saker. Jag vill bara säga att jag skrev till en sak till mitt senaste inlägg nu och la ut bilder på testen från i morse. Det är så skumt allt... Kram!

    SvaraRadera