måndag 13 maj 2013

Kontrollstämplad lillpys

Då var den klart. Vaccinationen, alltså. Neo skrek bara en liiiiten stund efter sprutsticken, mycket tack vare att Noah var med och tröstade genom att blåsa och pussa på plåstrena lillebror fick på låren. Han är så omtänksam och gullig mot Neo! Helt fantastisk <3. Lillpysens vikt landade på 6800 g idag, längden på 62 cm och huvudomfånget var runt 44 cm om jag inte minns fel. Han följer sina kurvor helt perfekt. BVC-K tyckte dock att jag bara blir mindre och mindre för varje gång hon ser mig, och det kan säkert stämma. Just nu äter jag INTE tillräckligt, och inte heller särskilt nyttigt ur någon synvinkel. Jag orkar inte. Är så trött. Och tjafset med mannen gör att jag inte heller har någon motivation att ta tag i mitt ätande, utan struntar i att äta på dagen, och äter jättemycket på kvällen precis innan jag ska gå och lägga mig.

På eftermiddagen var det sedan Noahs tur att få kontrollstämpel. Denna gång från dagis - vi var på utvecklingssamtal och fick veta saker som vi egentligen redan visste. Vi är ganska bra på att stämma av med förskolepersonalen i samband med hämtning och lämning, så det var ingenting oväntat som sades.

Dagens stora händelse, förutom de två barngrejerna, var väl att de drar igång med omläggning av vårt tak denna vecka. Vår garageuppfart är just nu blockerad av en massa råspont, takpapp och takfönster, och en byggnadsställning pryder vår infart. Tur att vi inte har någon bil:-). Nu hoppas vi på fint väder, i synnerhet på torsdag och fredag när de ska riva takfoten, öppna upp delar av taket och sedan bygga ny takfot igen på rätt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar