fredag 25 januari 2013

Lite längre lågintensivpass med barn i sjal

Alltså, vad är det som händer just nu? Jag måste ha retat gallfeber på någon däruppe, för just nu verkar ALLT gå snett. Vår syskonvagn gick sönder igår, idag la min en månad gamla mobiltelefon av helt bara sådär, och nu väntar jag på nästa lilla haveri. Men så länge det bara är materiella saker spelar det inte så stor roll (bara inte tvättmaskinen, frysen eller spisen lägger av... Eller min CT). Däremot har jag varit lite nojjig över att Neo inte har bajsat på tre dagar, men det är tydligen fullt normalt för barn som bara får bröstmjölk. BVC-sköterskans "rekord" i antal bajsfria dagar var 15, och dit är det fortfarande långt.

Dagens träningspass har förutom bob-åkning med mina pysar inneburit ett hopkok av flera sorters träning. Det började med första cirkeln i kettlebellspasset, sedan vaknade Neo, så jag fortsatte med första och andra cirkeln i bärsjalspasset, modifierade cirkel tre och fyra (mer armövningar), la till en femte cirkel (rodd och bröstflies med slang), körde lite mage stående och avslutade med tio minuter på CT:n. Sedan fick det vara nog. Mitt problem är ju inte att jag INTE tränar, utan att jag har lätt för att träna för mycket.

I övrigt har jag funderat en del på vad jag har för mål med min träning... Och kommit fram till att jag inte har några mål. Jag tränar för att må bra och för att bli lugn i själen. Egentligen borde jag försöka hitta andra sätt att få sinnesfrid. Att skriva är ett sätt. Att baka och laga mat ett annat, eller att måla och pyssla, men det blir så lätt förenat med prestation. Prestationsångest har jag mängder av, och det kanske är för att jag är så rädd för att misslyckas som jag tränar utan mål? Eller för att jag vill hålla fast vid att GLÄDJEN med träningen är viktigare än att prestera? Tror mer på det senare. Glädjen i att träna det jag har lust med, och inte det som jag "borde" för att prestera bättre. Det fick jag nog av när jag höll på med simning i min barndom. Så nu blir det oplanerad träning när andan faller på, samtidigt som jag måste bromsa för att inte BARA prioritera mig själv och min träning. För då blir det lätt prestation av det hela ändå, och det vill jag ju undvika...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar