torsdag 24 januari 2013

Vilodag och gårdagen

Det blev inget inlägg igår, jag hade fullt upp med en kvällsledsen Neo som nog hade magknip igen. Inte lätt att veta varför han gråter och är nästintill otröstlig. Jag hade ätit blomkål kvällen innan, kanske var det orsaken till magproblemen - eller att han sväljer mycket luft när han ammar för att han är för ivrig. Under dagen fick jag honom att sova en stund ensam i korg och då passade jag på att träna; pump-passet som jag beskrivit här. Roligt! Men ur styrkesynpunkt ganska ineffektivt.

Idag blir det vila efter tre dagar i rad med en del träning. Det är bitande kallt ute och vi ska åka in till stan för att klippa håret på mig och på Noah och gå på marknad:-). Återuppleva lite barndomsminnen efter 15 år på annan ort. Det är ALLTID kallt när Hindersmässan äger rum. Så även detta år. Egentligen hade jag velat promenera, men i nästan 20 minusgrader känns det inte så smart med två småbarn, även om det ena åker bärsjal och det andra är så gammalt att han kan säga till om han blir kall.

För övrigt kom det en lång rapport om tungmetaller i barnmat och alternativ till komjölk igår från Livsmedelsverket. Jag har skrivit en del ytterligare information om hur odlingen påverkar vad som finns i råvaran på min andra blogg, som du hittar här.

Uppdatering: Barnvagnshaveri lagom till vi hade kommit till stan, så det blev en låååång promenad för Noah och en kort för mig som har längre ben. Inte mycket marknad, men håret är klippt vilket är huvudsaken. Sedan 10 min på CT:n när vi kom hem för att jag skulle tina upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar