tisdag 22 januari 2013

Armträning med bärsjal går inte så bra

Dagens lärdom: Att träna armar när man har en liten pys i bärsjal går inte så bra. Det var precis vad jag hade misstänkt. Även om det går att utföra RÖRELSERNA är det svårt att orka många reps (eller tunga vikter om man är sugen på det) eftersom bärsjalen påverkar blodcirkulationen till armarna. Däremot GÅR det att träna armar med barn i sjal, om man bara vill. Sedan får övningarna anpassas - och då är en "gummislang" (exertube) oumbärlig!

Passet såg ut så här:
  1. 10 min CT (=crosstrainer)
  2. Bicepscurls (20 reps med lätt vikt)
  3. Axelpress (15 reps)
  4. "Öppna dörren" (15 reps)
  5. Drag mot axlarna (15 reps)
  6. Tricepspress över huvudet (15 reps)
  7. "Axelövning" där man för böjda armar från maghöjd till axelhöjd (15 reps)
  8. Stående armhävningar mot boll som man har mot en vägg (20 reps)
  9. Rodd med gummislang fastsatt i dörrhandtag (20 reps)
  10. Flyes med gummislang fastsatt i dörrhandtag (20 reps)
Av detta körde jag tre varv och var väldigt slut och svettig efter. Normalt sett brukar jag orka 20 reps av övningarna 3-7, men idag var det helkört efter 15 (eller 10...).

För övrigt har det varit en härlig dag att vara mamma på idag - Noah har varit som en liten solstråle och överraskat mig med att spontant göra saker som han annars säger "kan inte", "vill inte" eller "det kan du göra" åt. Neo har bjudit på soliga leenden, bajsat ner hela mig och lekt på egen hand under babygymmet en lång stund. Och har börjat gråta med tårar <3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar