måndag 28 januari 2013

Magsjuka:-(

Sådär ja! Tredje olyckan har inträffat - Noah är magsjuk. Igår eftermiddag kräktes han över halva golvet och sig själv (tack och lov ingen annanstans) och medan mannen sanerade försökte jag komma på någon lämplig taktik för att undvika att Neo blir smittad samt ringde sjukvårdsupplysningen för råd om detsamma. Så nu tar vi varsitt barn när vi är inne och mannen är hemma från jobbet. Det lär bli en riktig vilovecka för mig, för nu får Noah vara hemma från förskolan tills på torsdag i alla fall, och jag lär knappast komma åt att träna.

Igår blev det ett pass med Neo i bärsjal; 10 min på CT:n följt av ca 40 min styrka för ben, rumpa, bröst, skuldror och mage (med barn i sjal, alltså). Känner av det lite i benen idag. Mycket bärande i sjal också, som vanligt. Och en promenad. Inget Neo-bajsande heller, sjätte dygnet utan idag, och han sover dåligt på nätterna vilket förmodligen beror på magknip. Och mannen hade väldigt ont i ryggen av sin reumatiska sjukdom. Finns med andra ord tillräckligt mycket andra orosmoment i tillvaron än bristen på fysisk aktivitet. Så nu parkerar jag mig i en fåtölj och stannar där tills vi är lite friskare (nåja, lite promenader blir det nog - och kanske snöskottning).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar