lördag 19 januari 2013

Lugn dag med kinkpys

Lugn dag idag efter en slitig natt. Neo har haft rejält ont i magen, förmodligen för att jag har ätit någonting olämpligt. Typ torkad frukt. Så idag har jag satsat på att ta hand om mitt lilla ilskna ledsna knyte och mig själv. Promenad blev det dock, med Neo i bärsjal, kanske 3-4 km i vackert men kallt vinterväder. Så att mannen och Noah fick vila öronen från gnäll och kink. Och 10 min på crosstrainern för att få Neo att somna. Så nu vet jag att det går att stå på CT:n med barn i bärsjal också. Men, man kan inte ta i för kung och fosterland och måste hålla överkroppen lite mer stilla än annars.

Halsont - inte mycket, inte alls faktiskt. Noah snorar desto mer. Efter att ha fått sovmorgon till nio känner jag mig i alla fall hyfsat pigg, men det var helt rätt att ta det lugnt idag och samla kraft inför den kommande veckan.

2 kommentarer:

  1. Stackars liten...hopaps det blir bra med magen snart.

    Du är för rolig du, haha. Stå på CT med bebis på magen ;).

    Många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vännen! Hans mage krånglar av och till, trots magdroppar, och trots att jag nästan inte äter lök, kål och baljväxter alls för hans skull. Det var likadant med Noah. Förmodligen beror det bara på omogna tarmar.

      CT + bebis = sant. Fast i det här fallet var det inte så mycket för träningens skull som behovet av att få honom att somna utan att jag skulle behöva gå ut.

      Kramisar!

      Radera