lördag 29 juni 2013

Stark av kolisar

Tittar in här för en kort uppdatering - när jag för ovanlighetens skull har satt på datorn och Neo dessutom har somnat i mitt knä. De senaste veckorna har jag nämligen varit tvungen att gå ut med honom på promenad på kvällarna när Noah ska sova, eftersom han har varit helvild; skriker högt, kränger, sprattlar... Men ute blir han lugn. Jag har varit allt annat än pigg, mycket för att jag har sovit dåligt på nätterna, och ätit lite för dåligt på dagarna. Jag laddade ner någon gratisapp för att hålla koll på att jag fick i mig vad jag behövde av protein och energi, men det resulterade tyvärr bara i att jag gick ner i vikt. Appen hjälpte mig visserligen att inte överäta på kvällarna, och att få i mig lite mat även dagtid, men efter två veckor hade jag gått ner ett kg, vilket är ganska mycket om man inte är så stor från början. Så jag fick lite halv panik och skrotade appen igår. Och laddade med extra mycket energi på kvällen - medveten överätning, kallar jag det, eller kanske kolhydratuppladdning med tanke på valen av livsmedel:-/. INTE hälsosamt, magen har protesterat hej vilt idag (dock inte igår, tyvärr, då hade jag slutat äta tidigare). Nu ska jag dock vara på banan igen.

Hur som helst kunde jag konstatera att efter "kolhydratuppladdningen" gick mitt morgonträningspass mycket bättre än vanligt (när jag tränat med för lite glykogen i musklerna, uppenbarligen). Jag  var piggare, starkare och hade högre mental kapacitet jämfört med hur det har varit under perioden när jag ätit mer begränsat med mat på kvällarna. Trots att jag bara hade sovit sex timmar med många avbrott under natten. Alltid en lärdom.

Nu återgår jag till min lilla självvalda dvala och kämpar vidare med vardagen och maten. Fast - nu har mannen semester i sex veckor, och sedan får Noah vara på förskolan 15 timmar i veckan igen. Jippi!!!

1 kommentar:

  1. Skönt och BRA att ni har semester tillsammans! Jag hoppas att du kommer tillbaka full med energi till hösten! :)

    Nog ska vi väl kunna få ordning på våra tjorviga barn på alla dessa veckor? Jag hoppas och tror det ;)

    Ha en skön sommar tillsammans nu, KRAM!

    SvaraRadera