söndag 9 juni 2013

Summerar helgen

Söndag kväll, och dags att summera helgen. Ganska lyckad, faktiskt, utan några större krig och bråk inom familjen:-). Solen har lyst över oss, utom under några timmar på eftermiddagen, när det kom en rejäl regnskur. Perfekt, eftersom mannen just då hade planterat hallonbuskar (som vi fick av en av hans kollegor) och gödslat tomater och squash:-).

Idag har det varit vilodag. Neo är hostig, trött och lite klängig, Noah pigg och glad, men vill som vanligt helst vara med sin pappa. Jag tog ändå med båda barnen till trädgårdsaffären på förmiddagen, för inköp av lavendel, gödsel och en lila calla (jag älskar callor, hade tre vita i min brudbukett) - eller - inköp och inköp, förresten. Jag hade ett presentkort och en bonuscheck att utnyttja, så vi betalade inte ett öre för det vi kom hem med. Tack för det, liksom. Mannen hämtade hallon (med cykelkärra) i utbyte mot en burk vinbärssylt och nybakade havre-kokosflarn som jag hade slängt ihop på morgonen (rostade även bovete med inspiration från den här fina bloggen, samt bakade proteinkryddknex, recept kommer på min matblogg så småningom).På eftermiddagen kom mina föräldrar för att fira mammas födelsedag. Hon fick en glassbok eftersom jag visste att hon hade köpt en glassmaskin i present åt sig själv, samt en chokladkartong. Och förstås, många kramar och en lekstund av Noah och en ganska gnällig Neo.

En maskin tvätt har jag också hunnit med idag, men mest har jag tagit det luuuugnt. Halsen känns, men någon riktig förkylning verkar inte bryta ut än.Som vanligt. jag brukar nämligen gå omkring med halsont veckor i sträck. Blir lugn dag även imorgon, eftersom jag är hemma med båda barnen hela dagen. Men på tisdag, då vill jag verkligen träna igen - sista chansen under sommaren att träna med bara ETT barn i huset om inte mannen eller någon annan är här hemma. Noah får inte vara på förskolan när det är sommarlov, och det är det från och med onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar