måndag 10 juni 2013

Smått kaotiskt...

Jaha. Då var det dags igen för en omgång feber. Neos (o)tur denna gång, en kanonhet liten skrikig kille på mitt bröst i natt. Visserligen hade han bara 38.1 grader, men det är ändå tillräckligt för att han ska bli skapligt påverkad och väldigt klängig. Sover dåligt, skriker lite mer, är allmänt svår att tillfredsställa o.s.v. Därför har dagen gått i ett, och inte blev det bättre av att det var föräldramöte på dagis (som mannen gick på) så att den "ensamma" tiden med barnen förlängdes med någon timme. Att Em ringde mitt i alltihop och undrade vad vi ska göra för att jag ska skärpa till mig vad gäller mitt ätande (eller bristen på det, beroende på hur man ser det) har inte direkt inneburit att jag har haft mindre tankar i huvudet än annars.

På träningsfronten är det enda värt att rapportera att jag har kommit till mammamage-app-nivå 5 nu, efter att ha svurit över testet efter nivå 4, som var helt obegripligt. Nivå 5 är dock lättare än de tidigare nivåerna, så jag börjar misstänka att jag gör något allvarligt fel... Konstaterade även att kroppen numera håller både för hopp på ett ben och jämfotahopp, samt att springa lite runt, runt, runt inomhus när Noah och jag "Bamsegympade". Inte trodde jag att bäckenbotten skulle bli BÄTTRE av att föda ytterligare ett barn, men så är tydligen fallet. Hoppa har jag nämligen inte kunnat göra sedan innan jag blev gravid med Noah. Nu är det NÄSTAN så att jag är sugen på att sticka ut och springa motionsslingan i skogen utanför vårt hus. Men bara nästan. Först måste jag bli klar över om jag är på väg att bli förkyld eller ej. Och hitta lämplig barnvakt till Neo. Och sedan kommer jag förmodligen ändå inte vilja springa - det är inte min grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar