onsdag 12 juni 2013

Ljudtrötthet

ÄNTLIGEN somnade Neo. Nu är han snorig också. Och fortsatt gnällig. Noah sov dåligt under natten och låg och illvrålade en kvart eller så (jag höll på att bli galen, men omnattning av Noah är mannens uppgift), och har varit gnälligare och klängigare än vanligt idag. Jag har sovit dåligt på grund av en snorig Neo som vaknat, ammat och skrikit om vartannat, och är därför gnälligare och i större behov av lugn och ro än vanligt. En typiskt dålig kombination med andra ord. Eftersom Noah hade en dålig natt kom mannen inte upp i tid imorse, och var därför sen till jobbet. Vilket gjorde att han fick jobba längre på eftermiddagen istället (han har flextid). Typiskt dålig kombination med att jag var dödstrött på gnälliga barn och två miljoner "varför" (varannan mening Noah säger börjar med ett "varför") och hade behövt lite avlösning hemma.

Gnäll, gnäll, gnäll... Vi var i alla fall på öppna förskolan i förmiddags. Tack och lov har de öppet juni månad ut (fast bara tre dagar i veckan istället för fem). Lite bra att få någonting annat att titta på än hemmahuset för Neos del, och för Noahs del lite bra att leka någon annanstans än hemma. Och lite bra för mig att träffa andra föräldrar att prata med. Vi var nog inte hemma förrän vid halv två, eftersom jag passade på att handla och hämta ett DHL-paket på vägen. Ändå handlade det mesta av tiden om ren "transportsträcka" tills det var dags att laga mat. Tillsammans med Noah gjorde jag en liten insats för att röja upp i hans rum (med Neo i bärsjal). Det går nämligen lite bättre att få honom att städa om jag hjälper till.

Nu tänker jag softa framför datorn tills min lilla kille vaknar och kräver uppmärksamhet. Natta den äldre får mannen fixa. Måste fundera på vad vi ska hitta på imorgon. Jag vill träna, behöver det för att inte få ont i kroppen och i själen, och erfarenhetsmässigt vet jag att det är bäst att göra på morgonen. Kanske placera Noah framför någon film medan jag håller på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar