lördag 8 juni 2013

Helg!

Klockan är strax efter 9, och jag har redan klarat av dagens träningspass. Det blir så när man har småbarn som vaknar och är uppe med tuppen. Mannen fick sovmorgon till alldeles nyss (fast han blev störd i någon timme av Noah lite tidigare) och Noah klarade sig bra på egen hand, när han hade fått en macka och ett äpple att fylla på energidepåerna med. Frukost vill han nämligen äta med sin pappa, när han är hemma. Neo utgjorde som vanligt träningsredskap och somnade fint på samma ställe i passet där han alltid brukar somna.

Igår var en ganska seg dag för min del. Jag och Neo gick en långpromenad med en vän och hennes dotter. På eftermiddagen följde vi med mannen till dagis för Noah-hämtning, och därefter traskade vi en liten omväg hem så att vi skulle kunna köpa glass lite spontant. Trist bara, att det mjölkfria utbudet av pinnglass är så dåligt. Trots att butiken hade sortiment från två stora tillverkare, fanns det bara typ fyra isglassar att välja mellan. Tur då, att Noah ville ha en Piggelin...

Annars är vårt tak omlagt och klart nu. Jätteskönt! Då kanske vi slipper bråka mer om det. Noahs förkylning börjar ge med sig, men Neos näsa är full av snor, och jag försöker förtränga att jag orkar lite mindre än vanligt och är lite, lite tjockare i halsen än vad jag brukar vara. Under resten av helgen ska vi nog mest pyssla hemma i trädgården, handla och träffa mina föräldrar. Min mamma fyller år imorgon, och eftersom de håller på att bygga om sitt uterum lovade jag att vi kunde fira henne här istället. Jag räknar med att ha en liten klängig kille att släpa runt på, med tanke på den annalkande förkylningen. Eksemet är dock bättre - alltid något!

Önskar er som läser en riktigt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar