tisdag 4 juni 2013

Pruttdag

En riktig pruttdag idag. I flera bemärkelser.
  1. Neo har lärt sig göra pruttljud och har övat flitigt på den färdigheten sedan han vaknade (kl. 5.20) imorse. Jag har både lyckats filma och spela in ljudet.
  2. Neo storbajsade genom blöjor, body och rakt på min klänning som jag precis hade satt på mig efter att ha duschat imorse. Var bara att börja om saneringen.
  3. Noah snorförkyld (i dubbel bemärkelse) och jättetrött, men han var på dagis i alla fall, även om han var jättetrött efteråt. 
  4. Min "gummislang" (Excertube) som jag använder när jag tränar gick sönder imorse. Ena handtaget släppte när jag höll på att dra i slangen, och bakåt flög jag, med Neo i sjal. Som väl var gick det bra, och det enda som hände var att jag slog i högra sidan av rumpan rejält. Lär ha ett saftigt blåmärke där imorgon bitti.
  5. Tjafs med universitetet eftersom jag inte gärna vill använda en doktorshatt när jag ska promoveras i höst. Alla doktorshattar tillverkas på en stomme av shellack, och denna lacktyp framställs med hjälp av en liten lus. Jag är inte rabiat vegan, men försöker att inte "utnyttja" djur i onödan. Och detta tycker jag definitivt är "i onödan". Lagerkrans får jag inte ha eftersom traditionen kräver hatt med rätt märke (eftersom jag är Agronomie doktor och inte Filosofie), så om jag vill promoveras måste jag underkasta mig bestämmelserna. Som mormor, 85 år, uttryckte det - "så fruktansvärt gammalmodigt!". Är beredd att hålla med.
  6. Spisservice-mannen/kvinnan som ska komma imorgon enligt föregående veckas bokning har inte hört av sig, vilket betyder att jag inte vet OM det kommer någon, och om det gör det, inte NÄR vederbörande behagar dyka upp.
Nåja, det har inte bara varit skit idag. Jag har tränat, vilket gick bra. Jag har införskaffat en mugg åt Neo, inför det faktum att han ska börja med smakportioner snart. En av mina vänner som gjort IVF och trodde att det var kört fick + på graviditetstestet imorse. Och Neo har varit på 6-månaderskontroll på BVC, där det konstaterades att han växer perfekt efter sina kurvor och kan allting en 6-månaders bebis förväntas kunna. Vikten var 7260 g, tror jag, längden 63.5 cm och huvudomfånget 44.6 cm. En liten pys med normalt huvud, som just nu är jättefin i huden och knappt har några eksem alls! BVC undrade vad jag hade gjort (inte ätit sesampasta och vinäger, utöver de livsmedel jag redan tidigare uteslutit). Vidare har snickarna fixat med vårt tak, så nu är det bara betongpannorna kvar innan det är klart.

Imorgon - hemma med barnendag. Förhoppningsvis besök på öppna förskolan. Och ett färdigt tak, utan att kranbilen pajar vår stenlagda garageuppfart eller ramlar över huset p.g.a. för tung last.

1 kommentar:

  1. Håller tummarna för att morgondagen blir fin, rolig och lättsam. Och inte det minsta pruttig!

    Sv: Nässprayen har funkat bra för Astrid, nu behövs den bara då och då (senaste veckan har vi bara sprayat 1 kväll, och det efter att hon somnat och började snarka). Hon sover mycket, mycket bättre och det är så skönt för hela familjen.

    Jag är likadan själv, skriver och svarar på kommentarer genom datorn, vilken jag inte startar sådär värst ofta nuförtiden..Måste bli bättre på det :) Kram!

    SvaraRadera