torsdag 8 augusti 2013

Träning med bebis för 50-11 gången

Tittar in lite här igen... På hälsofronten intet nytt, förutom att jag åkte på någon magåkomma för någon vecka sedan. I kombination med att jag samtidigt skärpte till mina kvällsmål och inte åt riktigt lika mycket som vanligt gick jag ner lite mer i vikt. Inte bra. Nu är jag nämligen ätstörningsmässig i tanken, och måste kämpa rejält för att övervinna mina sjuka tankar:-(. Och känslorna av att vara en dålig mamma till mina barn. Som tur är har mannen semester fortfarande och är hemma i en dryg vecka till. Sedan börjar vardagen med dagis 15 timmar i veckan för Noah, och sedan är det inte många veckor kvar tills jag ska börja jobba! Halvtid, är planen, åtminstone i ett år framöver. MEN - jag har fått ett nytt jobb! Som möjliggör hemarbete, flextid och som grädde på moset högre lön och uppgifter som känns riktigt relevanta och intressanta.

Det himla braiga träningsprogrammet som jag skrev om i förra inlägget har jag numera kört ibland när jag har varit ensam med en hyfsat nöjd Neo. Till skillnad från hur Noah var som bebis tycker min minsting om att bli upphissad högt i luften och skrattar av förtjusning när han får åka bäckenlyft. Egentligen är det mycket små modifieringar som har behövts för att hålla Neo på humör. Grunden är densamma, men i övningarna gående utfall, enbens höftlyft och marklyft använder jag Neo som vikt. Hur? Genom att helt enkelt bära honom i utfallen, sätta honom på magen under höftlyften, och vid marklyften håller jag honom under armarna, låter hans fötter nudda golvet, lyfter honom i en bicepscurl till brösthöjd och hivar sedan upp honom i luften som när man gör militärpress.

Dagens pass bestod av kettlebellsövningarna här (ett varv), ett varv av övningarna från förra inlägget med modifieringar enligt ovan och dessutom lite tyngre styrketräning med vikter (de övningarna klämde jag in direkt efter kettlebellsdelen):
  1. Djupa benböj (12 reps, 25 kg uppdelat på 2 st 12.5 kg hantlar på denna och direkt efterföljande övningar)
  2. Breda benböj
  3. Marklyft 
  4. Ryggresningar
  5. Framåtböjd rodd (båda sidorna samtidigt)
  6. Vadpress
  7. Bicepscurls (12 reps, 2 x 8 kg hantlar på denna och direkt efterföljande övningar)
  8. Axelpress
  9. Bröstpress på boll
  10. Bröstflies på boll
  11. Militärpress (12 reps, 2 x 6 kg hantlar på denna och direkt efterföljande)
  12. Ytterligare en axelövning som jag inte vet vad den heter 
  13. Övning för triceps
  14. "Dörröppningar" för skulderbladen
Återstår att se om jag får någon träningsverk. Känns inte så. Än. 

2 kommentarer:

  1. Hej fina.
    Tack för din kommentar, den värmer ju såklart om hela hjärte roten...
    Hoppas innerligt att du ska må bättre snart, både fysiskt och psykiskt.
    Tänker på dig ofta, ska du veta.
    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig ofta!

    Sv: Precis så är det, vi bor i ett opersonligt utställningshem och försöker att inte stöka ner för mycket. För då blir det ju så mycket att städa sen! Blä blä blä, hoppas att vi snart är färdiga med "visandet" :)

    SvaraRadera