torsdag 23 maj 2013

Glad!

Igår kväll var jag ute och levde rövare med Neo. Eller... Inte. Däremot åt jag middag med en bekant, med Neo i släptåg, och den senare vägrade att somna. Han var ALLDELES för nyfiken för att komma till ro, och somnade inte förrän vi hade klivit in genom ytterdörren här hemmavid strax före kl. 20.30. När jag kom hem var jag GLAD, nästan i extas, och kunde inte somna förrän vid midnatt. Så idag har jag varit lite trött.

Varför denna glädje, kan man undra? Ja, en anledning var att det var fantastiskt god mat på restaurangen (vegansushi) och trevligt sällskap. En annan anledning att jag kunde göra någonting lite annorlunda, som jag inte gör varje dag. Men mest av allt var jag glad för att detta möte skulle kunna innebära någonting väldigt bra inför framtiden. Jag vill inte avslöja för mycket än, innan allt är klart, men OM det hela går i lås lovar jag att berätta:-).

Under dagen har jag varit lite trött. Mådde illa imorse igen, utan att riktigt veta varför, men lyckades ändå genomföra ett träningspass med Neo i bärsjalen. Som vanligt, med andra ord. Sedan gick vi och handlade, och därefter hämtade vi Noah från dagis. En helt OK dag för mig som slapp jobba ute, eftersom regnet har öst ner. En mindre rolig dag för de stackars snickrarna, som håller på att jobba på grannens tak. Jag var INTE avundsjuk. Samtidigt kan jag tycka att de kunde ha lite bättre regnkläder... Nu hade de nämligen inga alls. Om det fortsätter att regna imorgon och de jobbar vidare då bjuder jag in dem på fika.

Nu väntar en fullspäckad helg med svärföräldrar på besök, och förhoppningsvis dyker en av mannens kompisar upp en liten stund imorgon eftermiddag. På lördag ska vi åka iväg och hämta en utemöbelgrupp som mannen köpte igår.Genom att delta på en 30-minuters presentation om utegrupper fick han nämligen 15% rabatt på alla inköp igår kväll. Presentationen var tydligen värdelös, men det var helt klart värt att delta eftersom vi "fick" 1600 kr för besväret. Inte illa pinkat! Tack till mina föräldrar som tog hand om Noah när både jag och mannen var på vift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar