måndag 23 december 2013

GOD JUL - och lite av varje

Det blir sällan några uppdateringar här längre. Tiden räcker inte till och behovet att skriva av sig är inte lika stort. Jag mår bättre i min mammaroll. Mannen och jag är mer sams (även om vi fortfarande är osams ganska ofta). Jag har börjat jobba. Lagt ner kampen med (mot) maten och bara stilla accepterat att det är som det är och jag för närvarande trivs ganska bra med att äta två gånger om dagen - förutsatt att kvällsmålet inte blir uppåt väggarna för stort (det blir det ibland, men det orkar jag inte få ångest över). Neos eksem är som det är och jag har blivit rätt van vid att hålla diet för såväl honom som mig. Han får förstås gluten och spannmål, och jag kan äta begränsade mängder baljväxter, men INTE soja och INTE jordnötter, då får han utslag i ansiktet och kliar sig mer på huvudet. De senaste allergitesterna visade att han inte är allergisk mot kokos (0.53 i absolut värde) och lite allergisk mot kikärter och linser. De närmaste sex månaderna ska Neo få baljväxtfri kost, men framåt sommaren ska vi prova igen och se om han har vuxit ifrån det. Nu har läkaren släppt oss, men vi har fortsatt kontakt med vår fantastiskt lyhörda dietist. Nästa gång vi träffar henne ska vi börja diskutera lite baskost och sedan prova att introducera ett misstänkt livsmedel i taget för att bli på det klara med vad Neo är allergisk mot.

Många av de bloggvänner jag har följt är gravida eller har fått barn - STORT GRATTIS TILL ER! Jag hinner sällan kommentera på bloggar nu, knappt att jag läser heller för den delen... Men vissa håller jag förstås ett litet öga på, nyfiken som jag är.

Alla andra som läser - er önskar jag en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR! För egen del tänker jag inte avlägga några nyårslöften. Jag vill leva här och nu, ta vara på varje sekund på det sätt som jag mår bra av för stunden, med lite tanke på framtiden också. En dag i taget. Ett löfte per dag. Det räcker för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar